Nasza strona wykorzystuje ciasteczka (cookies). Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Clanet - strona główna
Wyjaśnienie MSW w sprawie dedykowanego certyfikatu dla gmin
środa, 05 listopada 2014 10:00

Otrzymany przez gminę certyfikat służy do uwierzytelnienia, autoryzacji oraz nawiązania bezpiecznego połączenia z SRP. Certyfikat ten jest niezbędny gminom do uzyskania dostępu do usługi, jaką jest subskrypcja danych z PESEL (wykorzystywana przede wszystkim do obsługi lokalnego Rejestru Mieszkańców oraz ew. innych systemów poprzez tzw. Aplikacje Wspierające). Co prawda dostawcy aplikacji otrzymali swoje unikalne certyfikaty – ale te zapewniają producentom dostęp jedynie do środowiska integracyjnego (niezbędne dla budowy i testowania poprawnie działającej aplikacji). Aby taka aplikacja dostarczona przez dostawcę mogła połączyć się z aplikacją produkcyjną (gotową do pracy w gminie) – niezbędne będzie podmienienie certyfikatu dostawcy na certyfikat gminy.

UWAGA – gmina nie może przekazać certyfikatu dostawcy – byłoby to nie tylko działanie niezgodne z prawem (umożliwienie dostępu do danych osobowych niepowołanym osobom), ale narażałoby gminę na odpowiedzialność za działania, jakie na tym certyfikacie mogłyby potencjalnie wykonać osoby trzecie.

 
Testy pobierania danych ze środowiska integracyjnego
środa, 05 listopada 2014 09:46

W ostatnich dniach października otrzymaliśmy wreszcie swój certyfikat dostępu do środowiska testowego, o który wystąpiliśmy już w lipcu. Możemy więc przystąpić do testowania przygotowanego przez nas oprogramowania w zakresie pobierania danych ze środowiska integracyjnego. O postępie prac oraz sposobie udostępniania gotowego oprogramowania naszym klientom będziemy informować mailowo lub na naszej stronie.

 
Zmiany w przepisach do wyborów samorządowych
wtorek, 16 września 2014 10:42

W najbliższych wyborach samorządowych wprowadzono zmianę przepisów, która umożliwia wyborcom dopisanie się do spisu w innym obwodzie głosowania, pod warunkiem, że będzie to obwód w tym samym okręgu wyborczym. W przypadku osób niepełnosprawnych może to być nawet inny okręg wyborczy w ramach tej samej gminy.

W związku z płynącymi do nas pytaniami czy w naszym systemie Rejestr Wyborców wykonanie takiej operacji jest możliwe informujemy, że oczywiście można dokonać takiego wpisu oraz w odpowiedni sposób wydrukować listy, należy jedynie postępować zgodnie z pewnymi regułami.

Zainteresowanych prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny, po którym wyślemy odpowiednią instrukcję.

Otrzymujemy również pytania w sprawie sporządzania spisu w formie elektronicznej. Informujemy, że jesteśmy na etapie wyjaśniania precyzyjnej definicji tego pojęcia. Obecnie czekamy na pisemne wyjaśnienie z KBW jak taki spis ma wyglądać i funkcjonować. Po otrzymaniu wyjaśnienia prześlemy do gmin odpowiednie informacje.

 
Nowa wersja programu Rejestr Wyborców
poniedziałek, 13 października 2014 11:13

Można już pobierać najnowszą wersję modułu Rejestr Wyborców oraz wzory spisów wyborców do najbliższych Wyborów Samorządowych. Wersja zamieszczona na naszej stronie spełnia wymagania dotyczące wydruku tych spisów. Trwają nadal wyjaśnienia szczegółów sporządzania spisu wyborców w formie elektronicznej. Po uzyskaniu jednoznacznego stanowiska PKW odnośnie naszych wątpliwości, przygotujemy wersję Rejestru Wyborców umożliwiającą sporządzanie takiego spisu. Wszystkich zainteresowanych sporządzaniem spisu w wersji elektronicznej prosimy o kontakt mailowy, po którym prześlemy odpowiednie informacje i instrukcje.

 
Informacja w sprawie spotkania MSW z producentami aplikacji wspierających 23 lipca 2014 roku
piątek, 25 lipca 2014 00:00

23 lipca 2014 roku odbyło się w Warszawie spotkanie MSW z producentami aplikacji wspierających, mających dostosować swoje oprogramowanie do wymagań tworzonego w ramach programu pl.ID Systemu Rejestrów Państwowych. Na spotkaniu tym zostaliśmy zapoznani z planami MSW w zakresie przetwarzania danych po 1 stycznia 2015 roku oraz zadań, jakie mają spełniać aplikacje wspierające. Otrzymaliśmy informacje oraz warunki techniczne, które pozwolą nam dostosować nasze oprogramowanie do pobierania danych z Systemu Rejestrów Państwowych w celu aktualizacji baz lokalnych mieszkańców. Szczegółowe informacje, które mają znaczący wpływ na proces przygotowania się gmin do dalszej pracy w zmienionych warunkach przesłaliśmy pocztą mailową do wszystkich naszych klientów. Jeśli do któregoś z urzędów nie dotarło takie pismo, prosimy o kontakt mailowy z podaniem adresu, na który prześlemy ponownie tę korespondencję. O wszelkie dodatkowe informacje można również się zwrócić pocztą mailową lub telefonicznie na numer 60 238523.

 

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 3 z 10
Clanet Sp. z o.o. ul. Sowińskiego 5, 44-100 Gliwice NIP: 969-12-82-387
Spółka jest wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach,
X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS - 0000038123
Kapitał zakładowy: 50 tysięcy PLN